روش های مختلف معامله گری را بشناس
نوشته شده توسط : فاطمه حبیبی

انواع استراتژی‌های معامله‌گری
برا کسب سود بلند مدت و پایدار هر معامله‌گری نیاز دارد تا برای خود استراتژی‌های معامله‌گری توسعه بدهد. این استراژی‌ها ممکن است برای هر معامله‌گر منحصر به فرد باشد و یا از گروهی از استراتژی‌های شناخته شده استفاده نماید. در ادامه ساده ترین و رایج‌ترین استراتژي‌های معاملاتی را با هم بررسی می‌کنیم.

استراتژی DCA
این استراتژی یکی از ساده‌ترین استراتژی‌های معاملاتی می‌باشد. روش کار بسیار ساده است. زمانی که به آینده‌ی یک دارایی روشن هستیم، در بازه‌های زمانی متوالی، مبلغ ریالی مشخصی از آن دارایی را خریداری می‌کنیم. در این روش ممکن است لزوماً در بهترین قیمت همیشه معامله نکنیم اما در طول زمان از رشد قیمت دارایی کسب سود می‌نماییم. مثلا ما نسبت به آینده بیت‌کوین مثبت هستیم و هر هفته یا هر ماه،‌ مبلغ ثابتی مثلا ۱ میلیون تومان، یا ۱۰ میلیون تومان و … بیت‌کوین خریداری نماییم.

یا در مثالی دیگر در مورد دلار (تتر)، تصور کنید که در ۲ سال گذشته ماهی معادل یک میلیون تومان، دلار(تتر) خریدار کرده باشین. در این صورت شما در قیمت ۱۰ هزار تومان، ۱۵ هزار تومان، ۲۰ هزار تومان، ۲۵ هزار تومان، و … دلار خریداری کرده‌اید که روی هم قیمت میانگین مثلا ۱۷ هزار تومان را به شما می‌دهد و باعث می‌شود در بلند سود کرده‌ باشید.

ورود و خروج پله‌ای
استراتژی ورود و خروج پله‌ای به شما اجازه می‌دهد زمانی که از قیمت خرید و فروش خود مطمئن نیستید به صورت پله‌ای عمل کنید. برای مثال اگر می‌خواهید وارد ارزی شوید، مبلغ مورد نظر خود را که می‌خواهید به آن ارز اختصاص دهید به ۳قسمت تقسیم ‌نمایید و امروز یک بخش را خرید نمایید و چند روز بعد بخش بعدی و چند روز بعدش ( منظور از چند روز بعد، روی قیمت‌های‌ متفاوت آن هست) همچنین اگر در مورد قیمت فروش هم مطمئن نیستید می‌توانید حجم مورد نظر خود برای فروش را روی پله‌های مختلف انجام دهید.

استراتژی شکست (breakout)
در این استراتژی معامله‌گران صبر می‌کنند تا قیمت ارز مورد نظر از مقاومت خاصی (قیمتی که در گذشته چند بار قیمت ارز مورد نظر شما تا آنجا پیشرفت کرده اما هر بار از آنجا برگشته) عبور کند و به محض عبور از آن مقاومت و شروع روند جدید وارد ارز می‌شوند. مثلا قیمت خرید را اندکی بالای مقاومت قرار می‌دهند تا در صورت عبور از مقاومت بتوانند به ارز مورد نظر وارد شوند. البته در این استراتژی باید قیمت به دقت دنبال شود تا هم ورود و هم خروج بهینه انجام شود. گاهی اوقات مقاومت در ظاهر شکسته می‌شود اما قیمت به سرعت به زیر آن باز می‌گردد.

استراتژی پولبک (pullback) به شکست
این استراتژی مکمل استراتژی قبلی می‌باشد. لحظاتی وجود دارد که زمانی که قیمت یک مقاومت قیمتی را می‌شکند، پرش ناگهانی قیمت صورت می‌گیرد و معامله‌گر ها از معامله جا می‌مانند. در این لحظات معامله‌گرها صبر می‌کنند تا قیمت بار دیگر به سطح شکسته شده بازگردد و به اصطلاح به سطح قبلی پولبک بزند و سپس دوباره به رشد ادامه دهد. نقطه ورود در این استراتژی، سطح قیمتی شکسته شده می‌باشد.

 

استراتژی خرید و فروش بین حمایت‌ها و مقاومت‌ها
حمایت‌ها محدوده‌های قیمتی هستند که انتظار داریم در ریزش قیمت، قیمت از آن محدوده پایین‌تر نرود و مقاومت‌‌ها محدوده قیمتی هستند که انتظار داریم به صورت موقت نتواند به راحتی از آن عبور کند و یا رشد کند.

عموماً معامله‌گرها سفارش‌های خرید خود را بر روی خطوط حمایت قرار می‌دهند و یا صبر ‌می‌کنند تا قیمت به خط حمایت برخورد کند و به بالا بازگردد و سپس ارز مورد نظر را خریداری نمایند.

منبع: میهن سیگنال





:: برچسب‌ها: استراتژی معاملاتی, ترید, هولد, خرید و فروش پله ای, پولبک, حمایت و مقاومت ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: